תוואי המטרונית בטירת כרמל נמצאת בשיח הציבורי בקרב התושבים בטירת כרמל כבר חודשים רבים, אשר מעלים תהיות רבות בנחיצות הפרויקט בעיר שבה הכבישים צרים והתנועה בה רק גוברת, ועמה גם הפקקים. החשש העיקרי שעלה הוא מכך שהנזק שתוואי המטרונית יגרום יהיה בלתי הפיך.
על כן, פנה המועמד לראשות העיר אלי כהן, במכתב למ"מ הממונה במשרד הפנים ודרש לבטל את פעולות העירייה, נוכח העובדה שבימים האחרונים קיבלו עשרות בעלי נכסים בעיר מכתבים מחברת חוצה ישראל המודיעה כי היא עומדת להפקיע מהם שטחים.
"כל נושא תכנון תוואי המטרונית בטירת כרמל נמצא בעיצומה של מחלוקת ציבורית רבת תהודה", רשם כהן במכתבו, והוסיף כי "התוואי הנוכחי הוא מכת מוות לעסקים הקטנים ואף עלול לרסק את העיר לחלוטין. אופן קבלת ההחלטה על התוואי הנוכחי הוא תמוה מאוד ונעשה ללא כל דיון ציבורי ושיתוף הציבור".
בסיום מכתבו דורש כהן לבטל את הפעולות הבלתי חוקיות וההרסניות של עיריית טירת כרמל, או לכל הפחות להקפיא עד לסיום מערכת הבחירות וכניסתו של ראש העיר הנבחר לתפקידו.
ציפורה, אחת התושבות המתגוררות בתוואי בה אמורה לעבור המטרונית סיפרה למערכת "בראש החדשות" כי היא הייתה מצפה שיתגברו וישקיעו במערכת התחבורה הקיימת בעיר ולא יהרסו את חייהם של התושבים. "אני לא יודעת מי מקבל את ההחלטות, אבל התושבים פה לא מבינים מה בכלל תעזור המטרונית הזו, ובכלל גם לא שאלו אותנו", אמרה ציפורה.
כך התייחס ראש עיריית טירת כרמל והמועמד לראשות העיר בשנית, אריה טל, בשנת 2018 לפרויקט המטרונית בעיר: "חיבורה של טירת כרמל למתווה המטרונית במטרופולין העיר חיפה יעניק יתרון תחבורתי משמעותי לתושבי העיר ויחבר את טירת כרמל למודל תחבורתי חכם ויעיל שפועל וקיים בכל המדינות המפותחות בעולם ובכך נוסיף עוד נדבך חשוב לתהליך המודרניזציה שעובר על טירת כרמל".