loader-image
מזג האוויר בטירת הכרמל
17°C

23/10/2024

הורשע בהנחת מטען צינור בפתח בית מגורים בטירת כרמל וייאסר לתקופה של 40 חודשים

כבוד השופט דניאל צבי פיש מבית המשפט המחוזי בחיפה גזר את דינו של נאשם,  אשר הורשע בהנחת מטען צינור והפעלתו בפתח בית מגורים בטירת כרמל באמצע שנת 2023, וגזר עליו כי הוא ירצה 40 חודשי מאסר בפועל,  מאסר על תנאי לתקופה של 12 חודשים וכן פיצוי למתלוננים.
חבלן משטרתי - צילום דוברות משטרת ישראל

בית המשפט המחוזי בחיפה הרשיע לאחרונה נאשם בביצוע עבירות של היזק בחומר נפץ ועבירות בנשק, לאחר שהודה הנאשם בכתב אישום מתוקן במסגרת הסדר במהלכו הביע צער על מעשיו.

על פי המתואר בגזר הדין,   הנאשם החזיק במטען חבלה מאולתר המורכב מצינור מתכת באורך 198 ס"מ ובקוטר כ-40 מ"מ, שהכיל חומר נפץ מסוג גופרית, ברגיי פח ששמשו לרסס ומערכת הפעלה שכללה שלושה זיקוקי נוצות, כשבכוחו של המטען להזיק לאדם בהתפוצצותו.

בהתאם לעובדות כתב האישום המתוקן, ביום 30.6.23  נסע הנאשם בשעות הלילה לכיוון ביתם של תושבי טירת כרמל, המתגוררים ברחוב מעלה נוף בעיר, כשהוא לבוש בגדים שחורים, עוטה כפפות לטקס על ידיו וחובש כובע ברדס לראשו על מנת למנוע את זיהויו, וכן מצויד במצית כאשר הוא מחזיק ומוביל את המטען מוסלק על גופו.

הנאשם כך תואר, הניח את המטען בפתח הבית בסמוך לדלת הכניסה והדליק אותו, ולאחר מכן החל לברוח מהמקום בזמן שהמטען התפוצץ תוך שצינור המטען לא התבקע.

שוטרי משטרת ישראל שהיו בסמוך למקום האירוע החלו לרדוף אחר הנאשם, קראו בשמו והורו לו לעצור. הנאשם המשיך במנוסתו עד שבסוף נעצר.

הנאשם נעצר ונכלא באותו היום, והתברר כי יש לו עבר פלילי, כולל הרשעה משנת 2022 בגין גניבת רכב שבגינה הוטל עליו מאסר על תנאי לתקופה של 4 חודשים.

כתוצאה מהתפוצצות המטען נוצרו סימני פיח על אחד הקירות הסמוכים לבית והתלקחה שריפה בחלקה התחתון של דלת הבית אשר כובתה מיד לאחר מכן.

בגזר דינו של בית המשפט המחוזי, כתב כבוד השופט פיש כי אין ספק שהתקיים תכנון מוקדם משמעותי לקראת ביצוע העבירה, שכלל הכנות לביצועה וניסיון להסתיר את מבצעה.

עוד הוסיף בגזר דינו, כי הנאשם נושא באחריות בלעדית למעשיו ולא חל עליו סייג לאחריות. יש עוד לקחת בחשבון שמדובר בעבירת נשק – במקרה זה הנחת מטען חבלה, שאומנם כוון כלפי רכוש, אך כלל בחובו סיכון לפגיעה בבני אדם, כאשר הוא הונח בפתח דירת מגורים.

בהתאם לשיקולים אלו, גזר בית המשפט את דינו של הנאשם, לפיו ירצה 40 חודשי מאסר בפועל מיום מעצרו, וכן מאסר על תנאי בן 12 חודשים למשך 3 שנים מיום שחרורו, כאשר התנאי יופעל במידה והנאשם יבצע עבירות אלימות או נשק מסוג פשע.

בנוסף הורה בית המשפט בגזר דינו, כי הנאשם יפצה את המתלוננים בסך של 3,500 ₪.

 

השופט דניאל צבי פיש

בתמונה: השופט דניאל צבי פיש, צילום: באדיבות אתר בתי המשפט

אהבתם? שתפו חברים >>

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן