loader-image
מזג האוויר בטירת הכרמל
17°C

23/10/2024

הורשע בירי לעבר בניין מגורים ושוטר בטירת כרמל וייאסר לתקופה של 5 שנים

כבוד השופט ארז פורת מבית המשפט המחוזי בחיפה גזר את דינו של נאשם,  אשר הורשע בביצוע ירי לעבר בניין מגורים בטירת כרמל ולכיוונו של שוטר שניסה לעצרו בחודש יולי בשנת 2023, וגזר עליו כי הוא ירצה חמש שנות מאסר בפועל,  וכן עונשי מאסר על תנאי ככל והנאשם יבצע עבירות דומות נוספות ממועד שחרורו. 
נשיאת נשק אילוסטרציה

בית המשפט המחוזי בחיפה הרשיע לאחרונה נאשם בביצוע עבירות נשיאה והובלה של נשק, ירי מנשק חם, ניסיון לחבלה חמורה בנסיבות מחמירות והפרעה לשוטר בעת מילוי תפקידו, לאחר שהנאשם הודה בעבירות אלו במסגרת הסדר טיעון, אשר במסגרתו הביע הנאשם צער ולקח אחריות על מעשיו, והוסיף כי הוא מעוניין לצאת לדרך חדשה.

על פי המתואר בכתב האישום, ביום 03.07.23 נסע הנאשם בשעת לילה באמצעות מונית מחיפה לרחוב הספורטאים בטירת הכרמל, כשהוא נושא עמו אקדח. הנאשם התקדם לאחר הבניינים ברחוב וירה 3 כדורים אשר פגעו בקיר החיצוני של הבניין.

עוד מתואר, כי לאחר הירי החל הנאשם  להימלט מהמקום בריצה, ובו בזמן שוטר שנכח בקרבת מקום, שמע את קולות הירי והבחין בנאשם נמלט לכיוונו. השוטר קרא לנאשם לעצור, ובתגובה ירה הנאשם כדור מאקדחו לכיוון השוטר תוך כדי מנוסה, כשהשוטר ניצב במרחק של מטרים ספורים ממנו.

רק במזל לא נפגע השוטר מהירי, אשר הגיב במהירות בירי חוזר לכיוון הנאשם, ופגע בו בגפיים העליונות והתחתונות, ובעקבות פעולה זו נעצר הנאשם ופונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים.

בגיליון הרשעותיו הקודמות של הנאשם עלה, כי לחובתו עבר פלילי בעיקר בתחום עבירות הסמים, ובנוסף אליה גם נרשמה עבירת תקיפת שוטר בעת מילוי תפקידו ואיומים.  בגין כך, ריצה כבר הנאשם שתי תקופות מאסר של מספר חודשים כל אחת, מהאחרונה השתחרר חודשים ספורים לפני אירוע הירי בטירת כרמל שבגינו הוגש כתב האישום.

הנאשם טען להגנתו, כי הרקע לאירוע היה מסכת סחיטות ואיומים שהופנו כלפי משפחתו של הנאשם, ביניהם פיצוץ חומר נפץ, שבגינם הגיש תלונה במשטרת ישראל כחודש וחצי לפני האירוע שבגינו נעצר.

עוד הוסיף הנאשם להגנתו, כי נסיבות הירי לעבר השוטר נבעו מטעות במצב דברים, שכן הוא לא הבין כי מדובר בשוטר וחשב שמדובר בעבריין מסווה.

בגזר דינו של בית המשפט המחוזי, כתב כבוד השופט פורת כי האירוע מדגים את הקלות הבלתי נסבלת בה נעשה שימוש לא חוקי בנשק לביצוע עבירות ולפתרון סכסוכים, ואת היקפי הנזק – הממשי והפוטנציאלי המתלווים לכל שימוש כזה.

עוד הוסיף בגזר דינו, כי מעשיו של הנאשם לכל הפחות מהווים עשיית דין עצמית הפוגעת בשלטון החוק, בשלום הציבור וביטחונו ואף סיכנו חיי אדם. אמנם הירי מצד הנאשם לא גרם לפגיעת גוף ישירה, או לנזק משמעותי לרכוש, אך הנאשם במעשיו הוכיח שערכים חברתיים אלה אינם מענייניו, בפרט כאשר הסלים את האירוע וירה לעבר השוטר שניסה לעצור אותו, ומכאן שהפגיעה בערכים במקרה זה היא ברף הגבוה.

בהתאם לשיקולים אלו, גזר בית המשפט את דינו של הנאשם, לפיו ירצה חמש שנות מאסר אשר יספרו ממועד מעצרו, וכן לצד עונש זה הוטל מאסר על תנאי לתקופה של 18 חודשים, ככל ובמשך שלוש שנים ממועד שחרורו ממאסר יעבור כל עבירה בנשק או עבירת ירי מנשק חם או עבירת אלימות מסוג פשע ויורשע בה. בנוסף הוטל מאסר על תנאי לתקופה של 6 חודשים, ככל ובמשך שלוש שנים ממועד שחרורו ממאסר יעבור עבירת הפרעה לשוטר במילוי תפקידו ויורשע בה.

השופט ארז פורת

בתמונה: השופט ארז פורת, צילום: באדיבות אתר בתי המשפט

אהבתם? שתפו חברים >>

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן