loader-image
מזג האוויר בטירת הכרמל
17°C

23/10/2024

הורשעו בהצמדת מטען חבלה לרכב שחנה בסמוך לבניין מגורים בטירת כרמל וייאסרו לתקופה של 5 שנים

כבוד השופט מוחמד עלי מבית המשפט המחוזי בחיפה גזר את דינם של שני נאשמים,  אשר הורשעו בהצמדת מטען חבלה לרכב שחנה בסמוך לבניין מגורים בעיר בחודש ינואר 2022, וגזר על הנאשמים לרצות חמש שנות מאסר בפועל,  וכן עונשי מאסר על תנאי ככל והנאשמים יבצעו עבירות פליליות דומות נוספות ממועד שחרורם. 
אילוסטרציה פריצה לרכב

בית המשפט המחוזי בחיפה הרשיע לאחרונה שני נאשמים בביצוע עבירות של ניסיון להרוס נכס בחומר נפיץ ונשיאת והובלת נשק, לאחר שהנאשמים הודו בעבירות אלו במסגרת הסדר טיעון, אשר במסגרתם הביעו הנאשמים חרטה ולקיחת אחריות, וביקשו התחשבות במתן גזר הדין לנוכח העובדה כי הם בעלי משפחות.

על פי המתואר בכתב האישום, ביום 20.1.2022 ובסמוך לשעה 3:50 בלילה, הגיעו הנאשמים באמצעות רכבם בסמוך לבית מגורים בטירת כרמל, ירדו מן הרכב עמו הגיעו וצעדו רגלית לכיוון הבית והחניה.

עוד צוין, כי הנאשמים הגיעו בסמוך לבית כשהם לבושים בבגדים שחורים, חובשים כפפות על ידיהם, עוטים מסיכות פנים המכסות את פניהם למעט עיניהם, ונושאים מטען חבלה שבכוחו להמית אדם בעת התפוצצותו.

המטען על פי המתואר, הכיל חומר נפץ פלסטי מסוג RDX במשקל של 785 גרם, נפץ חשמלי מסוג M6 ומערכת הפעלה הכוללת מקלט אלחוטי ומשדר אלחוטי תואם.

עוד מתואר, כי בהגיעם של הנאשמים ליד הבית, המתין אחד הנאשמים סמוך לחנייה, בעוד שהנאשם השני ניגש אל הרכב שחנה בחנייה והצמיד לו את מטען החבלה לתחתית הרכב באמצעות מספר מגנטים שחוברו למטען, ומתג מערכת ההפעלה הועבר למצב "דולק", וזאת בכוונה לפוצץ את המטען במועד מאוחר יותר ולגרום לנזק חמור לרכב או להרוס אותו.

מספר דקות לאחר מכן,  עזבו הנאשמים ברגל את המקום בחזרה אל רכבם ופנו לצאת מטירת הכרמל. כאשר הגיעו לרחוב מנחם בגין ופנו לכיוון דרום, הבחינו בהם שוטרים שהיו בניידת, נסעו אחריהם, וכרזו להם לעצור.

למרות זאת, המשיכו הנאשמים בנסיעתם לכיוון היציאה מטירת הכרמל ופנו לכביש 4 לכיוון דרום, ואז לאחר זמן קצר חסמה ניידת משטרה את רכבם של הנאשמים שנעצרו, ובהמשך גם אותר מטען החבלה ונוטרל על ידי שוטרים.

בגזר דינו של בית המשפט המחוזי, הדגיש כבוד השופט מוחמד עלי הדגיש כי במקרה זה מדובר במטען חבלה על כל המשתמע מכך ובנשק רב עוצמה שהשימוש בו יכול להביא לפגיעה משמעותית, וכי לגבי עבירות נשק שכללו הטמנת מטעני חבלה – הודגשה בפסיקה המסוכנות הרבה של חומרי נפץ ומטעני חבלה –"סכנת נפשות, פשוטו כמשמעו".

עוד הוסיף בגזר דינו, כי הטמנת מטען חבלה ברכב טומנת בחובה פוטנציאל לפגיעה חמורה בחיי אדם, לעיתים אף לעוברי אורח תמימים, זאת כתוצר לוואי של הסכנה שבהתפוצצות המטען, ושמעשיהם של הנאשמים יצרו סיכון חמור לפגיעה באחרים עקב התפוצצות המטען. עוד ציין, כי מלבד הפגיעה הפיזית שעלולה הייתה להתרחש, קיים פוטנציאל חמור לשיבוש חמור וקשה בשגרת חיי הפרטים בחברה, לו הסיכון הטמון בביצוע העבירות היה מתממש.

בהתאם לשיקולים אלו, גזר בית המשפט את דינם של הנאשמים, לפיו הנאשם הראשון ייאסר לתקופה של 60 חודשים בניכוי ימי מעצרו והנאשם השני ייאסר לתקופה של 65 חודשים בניכוי ימי מעצרו, לנוכח הפעלת עונש מאסר מותנה שהיה לחובתו, וכן לצד עונשים אלו הוטלו על שניהם מאסר על תנאי לתקופה של 12 חודשים, ככל ובמשך שלוש שנים ממועד שחרורם יעברו עבירה או עבירת נשק. בנוסף פסל בית המשפט את הנאשם הראשון  מלקבל או להחזיק רישיון נהיגה למשך 8 חודשים מיום שחרורו מהמאסר.

נוסף על אלו, הורה בית המשפט לחלט את רכבם של הנאשמים לטובת אוצר המדינה.

השופט מוחמד עלי

בתמונה: השופט מוחמד עלי, צילום: באדיבות אתר בתי המשפט

אהבתם? שתפו חברים >>

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן