loader-image
מזג האוויר בטירת הכרמל
17°C

23/10/2024

הורשע בשוד מינימרקט בטירת כרמל וייאסר לתקופה של כשנתיים

כבוד השופט אינאס סלאמה מבית המשפט המחוזי בחיפה, גזר את דינו של נאשם כבן 21, אשר הורשע בשוד שביצע במינימרקט שרמייסטר ברחוב הרצל בטירת כרמל בחודש אוקטובר 2023, וגזר עליו כי הוא ירצה 26 חודשי מאסר בפועל. הנאשם נתפס בזכות אזרחים שרדפו אחריו ותפסו אותו עד הגעת המשטרה למקום.
שוד אילוסטרציה

בית המשפט המחוזי בחיפה הרשיע לאחרונה נאשם בביצוע עבירות של שוד, החזקת אגרופן או סכין שלא כדין, נהיגה בזמן פסילה ועבירה של העדר ביטוח תקף, לאחר שהנאשם הודה בעבירות אלו במסגרת הסדר טיעון, אשר במסגרתו הביע הנאשם חרטה על מה שעשה והביע את רצונו לשקם ולשנות את חייו.

על פי המתואר בכתב האישום, ביום 21.10.23, בסמוך לשעה 04:39, נהג הנאשם לטירת כרמל בקטנוע, אף שהיה מודע לכך שהוא פסול לנהיגה ושאין על שימושו בקטנוע פוליסת ביטוח תקף.

הנאשם החנה את הקטנוע במרחק ממינימרקט שרמייסטר ברחוב הרצל בטירת כרמל, צעד לעברה ונכנס כשהוא חובש על ראשו קסדה, עוטה לידיו כפפות, מחזיק בכיס מכנסיו סכין שלא למטרה כשרה ומחזיק בידיו אקדח מסוג "אייר סופט" ומחסנית תואמת.

עוד מתואר, כי הנאשם כיוון את האקדח לכיוון פלג גופו העליון של המוכר, והורה לו לתת לו כסף וסיגריות, ותחת איומיו נתן לו המוכר כ-40 מארזי סיגריות.

כאשר יצא הנאשם מן המינימרקט, דחף אותו אחד הנוכחים במקום, הוריד מראשו את הקסדה והחל להתעמת עמו ולהכות אותו. הנאשם שניסה להימלט מהמקום, נתקל באזרחים שהבחינו בו ורדפו אחריו, המשיכו להכות אותו ולקחו ממנו את השקיות והמארזים.

עוד עולה מהמתואר, כי שוטרים שהגיעו בסמוך הבחינו בהמולה וסרקו את המקום, ומצאו את הנאשם שוכב פצוע ומדמם מראשו ופניו בפתחו של אחד הבניינים במקום. השוטרים עצרו את הנאשם אשר פונה לבית חולים להמשך טיפול.

לדיון זה ביקש הנאשם לצרף שני תיקים נוספים אשר התנהלו כנגדו, הראשון שעניינו החזקת סכין שלא כדין, והשני תאונת דרכים בה היה מעורב כאשר נהג בקלות ראש וברשלנות שהובילה לפציעה של בני אדם.

בגזר דינו של בית המשפט המחוזי, כתב כבוד השופט סלאמה כי מעשיו של הנאשם גרמו לפגיעה בשורה של ערכים חברתיים, בראשם הגנה על ביטחון הציבור ושלומו, ובפרט על שלומם של עובדי הלילה, אשר פועלים לרווחת האוכלוסייה ומעניקים שירות גם בשעות המאוחרות של היממה.

עוד הוסיף בגזר דינו, שבדרך הילוכו, ערער הנאשם את תחושת הביטחון האישי השוררת בציבור והתייחס לכך שלמרות שהשוד לא בוצע בצוותא או תוך שימוש בנשק חם או קר או לווה באלימות פיזית ישירה, הרי שמי שנפגע הוא הנאשם עצמו אשר הוכה על ידי האזרחים, ולמרות זאת שוד כשלעצמו הוא מעשה בעל חומרה מרוב ואין להסכים כי מעשים אלו יארעו בחברה כדרך להשגת "כסף קל".

בהתאם לשיקולים אלו, גזר בית המשפט את דינו של הנאשם, לפיו ירצה 26 חודשי מאסר בפועל אשר יספרו ממועד מעצרו, וכן לצד עונש זה הוטלו עונשי מאסר על תנאי לתקופה של עשרה חודשים, ככל ובמשך שלוש שנים ממועד שחרורו ממאסר יעבור כל עבירת אלימות או רכוש מסוג פשע.

בנוסף הוטל מאסר על תנאי לתקופה של 6 חודשים, ככל ובמשך שלוש שנים ממועד שחרור ממאסר יעבור עבירת אלימות או רכוש או עבירה של החזקת סכין שלא למטרה כשרה או נהיגה בפסילה או נהיגה ללא רישיון נהיגה תקף.

עוד הורה בית המשפט כי הנאשם יפצה את המוכר בסך של 1,500 ש"ח, ופסל אותו מלהחזיק או מלקבל רישיון נהיגה למשך תקופה של 20 חודשים בפועל.

השופט אינאס סלאמה

בתמונה: השופט אינאס סלאמה, צילום: באדיבות אתר בתי המשפט

אהבתם? שתפו חברים >>

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן