loader-image
מזג האוויר בטירת הכרמל
17°C

23/10/2024

הורשע בעבירה של גידול סמים מסוכנים בדירה בטירת כרמל וייאסר לתקופה כשנתיים

כבוד השופטת מריה פיקוס בוגדאנוב מבית משפט השלום בחיפה, גזרה את דינו של נאשם כבן 28, אשר הורשע בביצוע עבירה של גידול סמים מסוכנים אשר גם סחר בהם, עד לחודש דצמבר 2023, באמצעות דירה ששכר ברחוב האגמית בטירת כרמל, וגזרה עליו כי הוא ירצה 22 חודשי מאסר בפועל.
גידול סמים בדירה

בית המשפט השלום בחיפה הרשיע לאחרונה נאשם כבן 28 בביצוע עבירות של גידול סמים מסוכנים, החזקת סמים שלא לצריכה עצמית וסחר בסם מסוכן, לאחר שהנאשם הודה בעבירות אלו במסגרת הסדר טיעון, אשר במסגרתו הצטער על מעשיו, נטל אחריות, וציין כי הוא נמצא בקבוצה לטיפול בהתמכרויות מזה מספר חודשים בכדי לערוך שינוי בחייו.

על פי המתואר בכתב האישום, קשר הנאשם קשר לגדל סם מסוכן מסוג קנבוס במטרה לסחור בו, ביחד עם שני שותפים נוספים. לצורך קידום תכניתו וגידול הסם, חתם הנאשם ביחד עם שותפו על חוזה שכירות של דירה ברחוב האגמית בטירת כרמל.

במהלך תקופת שכירות הדירה, ציידו הנאשם ושותפיו את הדירה במנורות, מפוחים, פילטרים, שעוני עצר, מאווררים, מזגנים ניידים, מחשב מים, מדי חום, בלוני חמצן, בקבוקי דישון, אדניות, סופחי לחות, חביות ומפזרי אדים, לצורך גידול הסם המסוכן.

עוד מתואר בכתב האישום, כי הנאשם גידל יחד עם שותפיו בדירה 297 שתילים של סם מסוכן מסוג קנבוס במשקל נטו של 75 ק"ג, וכן החזיקו 169 גרם סם מסוכן מסוג קנבוס מוכן להפצה בשווי של 8,450 ש"ח, וכן כי בחודשים ינואר עד דצמבר 2023 סיפק ומכר הנאשם לשמונה אחרים סם מסוכן מסוג קנבוס בעשרות עסקאות בכמות ממוצעות של כ-10 גרם לכל עסקה ובתמורה קיבל סך הכל סכום של 27,000 ש"ח.

תסקיר מבחן שנערך לנאשם העלה כי אין לחובתו עבר פלילי, וכי במהלך שירותו הצבאי התמכר הנאשם להימורים באינטרנט וצבר חובות רבים בשוק האפור, והעבירות בוצעו על ידו על רקע החובות.

בגזר דינו של בית משפט השלום, כתבה כבוד השופטת מריה פיקוס בוגדאנוב כי בהתאם לתכנית העבריינית לפיה פעל הנאשם, כמות השתילים שגידל וכמות הסמים שהחזיק, כמו גם כמות עסקאות הסחר שביצע הנאשם והתמורה שקיבל בעדם, היא קובעת כי מידת הפגיעה בערכים המוגנים היא ממשית.

עוד הוסיפה בגזר דינה, כי החליטה להקל בעונשו של הנאשם לאור הודאתו בכתב אישום מתוקן, נטילת האחריות על מעשיו והבעת חרטה, וכמו כן נוכח השתלבותו בקבוצה טיפולית במסגרת בית הסוהר.

בהתאם לשיקולים אלו, גזר בית המשפט את דינו של הנאשם, לפיו ירצה 22 חודשי מאסר בפועל, אשר ייספרו מיום מעצרו בתאריך 17.12.23, וכן לצד עונש זה הוטל עונש מאסר על תנאי לתקופה של שישה חודשים, ככל ובמשך שלוש שנים ממועד שחרורו ממאסר יעבור כל עבירה על פי פקודת הסמים המסוכנים מסוג פשע ויורשה בגינה.

עוד הורה בית המשפט כי הנאשם יישא בקנס בגובה 5,000 ש"ח, ככל וזה לא ישולם יתווספו למאסרו 45 ימי מאסר בפועל.

השופטת מריה פיקוס בוגדאנוב

בתמונה: השופטת מריה פיקוס בוגדאנוב, צילום: באדיבות אתר בתי המשפט

אהבתם? שתפו חברים >>

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן