בתי הספר הזוכים זכו בדירוג הגבוה ביותר מתוך 852 בתי ספר שעברו את תנאי הסף, ונכללו בחישוב לבדיקת זכאות.
בהישגים הערכיים-חברתיים, נכללים, בין היתר, המדדים הבאים: שיעור הגיוס לצה"ל או לשירות אזרחי-לאומי, מניעת נשירת תלמידים וקליטת תלמידי החינוך המיוחד. בהישגים הלימודיים נכללים, בין היתר, המדדים הבאים: אחוז הזכאות לבגרות, אחוז הצטיינות במבחני הבגרות, אחוז זכאות לתעודת בגרות איכותית ומידת השיפור בהשוואה להישגים בשנה הקודמת.
תיכון מקיף שיפמן בטירת כרמל נבחר על ידי משרד החינוך כאחד מתוך 338 בתי ספר תיכונים בארץ שהצטיינו בתחום הערכי, החברתי והלימודי בשנת הלימודים האחרונה, תשפ"ג.
בעקבות הבחירה בבית הספר, יקבלו הצוותים החינוכיים של מקיף שיפמן תגמול כספי דיפרנציאלי בהתאם לרמת תגמול 4, כך שכל עובד הוראה יזכה בתגמול בסך של 3,448.98 שקלים. יצוין כי מנכ"לית בית הספר הזוכה היא שוש חדש, את החטיבה העליונה מנהלת מאיה שטיין-כהן, ואת חטיבת הביניים מנהלת ליאת גורמן.
שר החינוך, יואב קיש: "מערכת החינוך הישראלית התברכה באנשי חינוך נפלאים, מסורים ומחויבים, שמובילים את התלמידים במעלה הדרך לפסגה, ומצעידים אותם להישגים משמעותיים בכל תחומי החיים. לעשייתם החינוכית יש השפעה עצומה לא רק על התלמידים שלהם, אלא על כלל החברה הישראלית".
ראש העיר, אריה טל: "הזכייה של תיכון שיפמן היא גאווה גדולה לעיר, והזדמנות לברך את צוות המנהלות, שוש חדש, מאיה שטיין-כהן וליאת גורמן. מדובר במגמה מתמשכת בחינוך בטירת כרמל בכלל ומקיף שיפמן בפרט, המציגה שיפור מתמיד משנה לשנה. התלמידים שלנו מתחנכים לערכים, לדרך ארץ ולשאיפה למצוינות, ועם העבודה הקשה וההשקעה האדירה מגיעות התוצאות. תודה לצוותים החינוכיים והמינהליים, וכמובן לתלמידות ולתלמידים ולהוריהם על האמון במערכת. נמשיך להשקיע משאבים ותקציבים חסרי תקדים בחינוך בטירת כרמל, מתוך מחויבות ולמען הצלחת תלמידנו בהמשך חייהם".
על פי נתוני משרד החינוך, מרבית בתי הספר הזוכים הם מצפון הארץ (59 מבתי הספר הזוכים) ומדרום הארץ (58 מבתי הספר הזוכים). כמו כן, 175 בתי ספר הם בחינוך הממלכתי (38% מכלל החטיבות העליונות בחינוך הממלכתי), 90 בחינוך הממלכתי דתי (28% מכלל החטיבות העליונות בחינוך הממלכתי דתי), 35 בחינוך הערבי (20% מכלל החטיבות העליונות בחינוך הערבי), 16 בחינוך הבדואי (27% מכלל החטיבות העליונות בחינוך הבדואי), 11 בחינוך הדרוזי (52% מכלל החטיבות העליונות בחינוך הדרוזי) ו-11 בחינוך החרדי (3% מכלל החטיבות העליונות בחינוך החרדי).