בחודשיים האחרונים חווים הילדים תקופה מבלבלת של חוסר וודאות בה גם להורים מתעורר קושי לתפקד בבית לצד הילדים, מצב אשר מהווה אתגר שהוא לעיתים לא פשוט עבור רוב ההורים.
באמצעות מספר טיפים פשוטים ליישום בבית, ניתן לחזק את התפקיד של ההורה בבית אל מול הילד, ולהגביר את האנרגיה החיובית ושיתוף הפעולה מצדם של הילדים.
הקול הפנימי
ההורה נדרש לשאול את עצמו ואת הילדים מה הוא רוצה בימים הללו ומה לדעתו יקל עליו, והתשובה שבאה ממקום פנימי תוכל למקד את ההורה בכדי להכווין את ההתנהגות והפעולות שלו, שכן הידיעה לגבי פעולות או מעשים מקלים שהם אינדיבידואלים לכל אחד יכולים לסייע במהלך התקופה.
זמן מסך וטלוויזיה
גם בשגרה הילדים דורשים זמן מול המסך וטלוויזיה, ולעיתים על חשבון פעילויות אחרות, אך בזמן אי וודאות ומלחמה השימוש במסכים גובר.
על כן, יש לשאול את הילדים אלו פעילויות משותפות שיבחרו לעשות אתכם ירגישו להם משמעותיות, וברגע שיעלו הרעיונות ותיישמו עמם אותם ביחד, הרצון שלהם לחוות זמן מסך ילך ויצטמצם באופן אוטומטי.
פחד וחרדה
תקופות מלחמה ואי וודאות מלוות את הילדים ברגשות של פחד וחרדה, שלעיתים הם לא מספרים עליהם, ועל כן יש להורים תפקיד חשוב בתיווך המציאות לילדים בהתאם לגיל.
ההורים נדרשים לבצע תהליך של תיווך בדרך של משחק, לדוגמא "משחק אזעקה", שהוא משחק מחבואים, כאשר מדמים רעש של אזעקה במהלכו הילד נדרש לגשת לממ"ד באופן בטוח ולהסתתר שם למשך כמה דקות, ומי שמצליח לגשת לממ"ד ולהסתתר בלי שימצאו אותו הוא המנצח. בדרך זו הילדים ירגישו הרבה יותר בטוחים ורגועים.
אימון אישי ולמידה
לא מדובר באימון כושר, אלא באימון על השרירים המנטליים שדרכם ובאמצעותם אנו מציבים לעצמנו מטרות. באמצעות מחשבה והצבת מטרות בתחומים שונים שבהם אנו בוחרים להתמקד בהם, אנו מצליחים באמצעות אותו אימון ופעולות להגיע ליעדים הללו על ידי פיתוח מיומנויות שונות, תפיסות והתנהגויות.
בתמונה: שני קריסמרו, מדריכת הורים ומאמנת לשיפור קשב וריכוז ומיומנויות למידה
ליצירת קשר עם שני: Shani_kr@gmail.com, 053-7135550
בעלת ניסיון בליווי ילדים ותלמידים ע״י בניית אסטרטגיות למידה המותאמות לכל ילד ולכל גיל. מאמנת את התלמידים לשיפור התקשורת הבין אישית, הקשב והריכוז ללא צורך בריטלין, ע״י פיתוח מסוגלות של התלמיד לרכוש את מיומנויות הלמידה ולהכיר ביכולות שלו, שחשובים בכל תקופה ובייחוד כעת. האימון מתבצע באופן ממוקד ובאופן פרטני או בקבוצות קטנות.