המלחמה שפרצה לאחרונה השכיחה מרבים את העובדה שברחבי ישראל, ובכלל זה בטירת כרמל, היו אמורות להתקיים בחירות אשר היו עתידות לעצב את אופיין של ערים רבות, מה שנכון לעתה נדחה למועד אינו ידוע ושנמצא בדיון בכנסת ישראל.
אחת מהסוגיות הבוערות והחשובות שהיו חלק בלתי נפרד מהשיח הציבורי הוא תוואי המטרונית בעיר, אשר תושבים רבים מביעים לו התנגדות פומבית, אליהם הצטרף גם המועמד לראשות העיר אלי כהן, אשר כזכור פנה במכתב גם למ"מ הממונה על המחוז במשרד הפנים על הפרויקט והזהיר כי הוא עלול לרסק את העסקים ואת העיר.
והנה כי כן, למרות התנגדות התושבים וגורמים רבים בעיר, הודיעו לפני כשבועיים בעיריית טירת כרמל וחברת חוצה ישראל על תחילת העבודות, ביניהם הסדרת תשתיות והסדרת חניונים ציבוריים.
נוכח כך, פנה המועמד לראשות העיר אלי כהן במכתב בהול למנכ"ל משרד התחבורה, משה בן זקן, לעצור את עבודות תוואי המטרונית בטירת כרמל, אשר לדבריו כחלק מהעבודות הופקעו שטחים ציבוריים ומוקמות עמדות הטענה אשר פולטות קרינה אלקטרומגנטית אשר עלולה לפגוע בבריאותם של התושבים הגרים בסמוך אליהם, וכך רשם לו במכתבו:
"תיכנון תוואי המטרונית בטירת כרמל נמצא בעיצומה של מחלוקת ציבורית רבת תהודה שאף הפכה להיות חלק מהותי וחשוב במערכת הבחירות לעיריית טירת כרמל. אני ורבים מתושבי העיר מאמינים שהתוואי הנוכחי של המטרונית הוא "מכת מוות" שעלול לרסק את כל העיר לחלוטין.
אופן קבלת ההחלטה על התוואי הנוכחי הוא תמוה מאוד ונעשה ללא כל דיון ציבורי ושיתוף הציבור. כל מי שעיניו בראשו יסכים שדיון באורך 3 דקות תמימות בישיבת מועצת עיר לא נחשב לדיון ציבורי." כך כתב אלי כהן.
עוד בעניין זה, בסוף חודש אוגוסט האחרון נערכה פגישת עבודה בין אלי כהן לבין שרת התחבורה מירי רגב ומנכ"ל משרד התחבורה משה בן זקן, והוחלט לבחון מחדש את תהליך ההפקעה של הנכסים הפרטיים שחברת "חוצה ישראל" החלה בו.
כהן מביע תרעומת על התחלת העבודות של חברת "חוצה ישראל" ועיריית טירת כרמל:" בעוד כל עם ישראל נמצא במצב חירום, מאות אלפי אנשי מילואים מגויסים בצו 8 וכל בני המשפחות שלהם מרוטי עצבים מתוך דאגה עמוקה להם, פועלות עיריית טירת כרמל וחברת "חוצה ישראל" לקביעת "עובדות בשטח". לשון אחר, עיריית טירת כרמל ו"חוצה ישראל" מקדמות בחשאי את הפרוייקט בזמן מלחמה כשכולנו דואגים לגורל המדינה ולגורל יקירינו".
אלי כהן דורש ממנכ"ל משרד התחבורה לשים קץ להתנהלות המופקרת, חסרת האחריות והמזלזלת של חברת "חוצה ישראל" ועיריית טירת כרמל. יש לעצור באופן מיידי את הפגיעה בציבור ובחוק".
אלי כהן מסר למערכת בראש החדשות: "אני ותושבים רבים בעיר מאוד מאמינים בתחבורה ציבורית, ובמיוחד במטרונית רק לא בתוואי הנוכחי. על כן, אנו מבקשים לערוך דיון ציבורי אמיתי על תוואי המטרונית. דיון כזה אינו יכול להיערך בעוד שקובעים "עובדות בשטח".
גם רעות תושבת טירת כרמל, שיצרה עצומה להפסקת העבודות עליה חתמו תושבים רבים, פנתה במכתב בהול למנכ"ל משרד התחבורה ודרשה התערבות מיידית במניעת תוכנית המטרונית בעיר, וכך כתבה לו:
"פנייתנו היא דחופה משום שבגלל המלחמה ובגלל שהבחירות המקומיות נדחו, התוכנית שהייתה אמורה לצאת לפועל אחרי הבחירות, למעשה החלה בימים אלו. חשוב לנו לציין שתוכנית המטרונית התקבלה ללא ידיעת הציבור, ללא שקיפות מלאה", כך רשמה רעות במכתבה.
עוד הוסיפה רעות במכתבה: "עיקר דאגתנו הן תחנות ההטענה שלפי התוכנית ממוקמות בלב שכונות מגורים, תוך כדי הריסה של גני שעשועים ומרחבים ציבוריים, וחשיפה של תושבי השכונות לקרינה אלקטרומגנטית".
לסיכום כתבה רעות במכתבה: "שינוי כל כך מהותי בעיר רצוי שיעשה בהסכמה רחבה של תושבי העיר ולא בעת בחירות ובעת מלחמה! אנו דורשים מראש עיריית טירת כרמל לעשות את המעשה הנכון ולעצור את התוכנית באופן מידי….אנא ממך, עזור לנו לשמור על בריאותנו ועל רווחת חיינו בעיר".
בתמונה: המועמד לראשות העיר אלי כהן
צילום: יח"צ