loader-image
מזג האוויר בטירת הכרמל
17°C

22/10/2024

סיעות האופוזיציה בטירת כרמל עתרו לבית המשפט בבקשה לבטל את בחירת נציגי העירייה לתאגידים ולמוסדות

שלוש סיעות האופוזיציה הגישו עתירה לבית המשפט המחוזי בחיפה כנגד סיעות הקואליציה, לפיה הם עותרים לבטל את בחירת נציגי העירייה שנבחרו לתאגידים ולמוסדות העיר בישיבות מועצת העיר, ובנוסף  עותרים לקיים בחירת נציגים מחודשת עם מתן ייצוג הולם לסיעות האופוזיציה. סיעות הקואליציה: "העתירה תתברר בבית המשפט".
חברי מועצת העיר טירת כרמל

העתירה לבית המשפט המחוזי בחיפה לביטול החלטת מועצת העיר ומינוי נציגי עירייה לתאגידיה ומוסדותיה עם ייצוג הולם לסיעות האופוזיציה, הוגשה כנגד סיעות מועצת העיר; סיעת טירת כרמל שלנו (בראשות ראש העיר דודו כהן), סיעת ש"ס (בראשות כפיר עובדיה), סיעת צעירי טירת כרמל (בראשות  איתי ברזאני), סיעת הציונות הדתית (בראשות שגיא בן לישה) וסיעת לב אחד (בראשות יאיר סיידה).

סיעות מועצת העיר החתומות על העתירה, ואשר רואות את עצמן נפגעות ומקופחות מההחלטה; סיעת דרך חדשה (בראשות אלי כהן), הרשימה למען טירת כרמל (בראשות אריה פרג'ון), וסיעת חי מפלגה א-פוליטית (בראשות דוד שחר), הגישו את העתירה בשמן, באמצעות בא כוחן עו"ד שרגא בלזר.

על פי האמור בעתירה, בישיבות מועצת העיר שנערכו ביום 08.05.24 ו-15.05.24, אשר במסגרתן נבחרו נציגי העירייה למוסדותיה ותאגידיה, נפל כשל מהותי בכך שנשלל לחלוטין הייצוג של סיעות האופוזיציה.

לטענת סיעות האופוזיציה, סוכם לאחר הבחירות כי שלוש הסיעות יאוחדו והיא תהווה סיעה אחת בת 4 חברים, ובשל היותה סיעת האופוזיציה היחידה במועצת העיר, קופחו חבריה בעת מינוי נציגי העירייה למוסדות השונים, לרבות על חלוקת הנציגים בוועדות העירייה.

בעתירה נמנים התאגידים והמוסדות אליהם נבחרו נציגי העירייה; תאגידי אשכול רשויות המפרץ, איגוד ערים להגנת הסביבה, איגוד ערים כבאות, איגוד ערים לחינוך, איגוד ערים לביוב, רשות ניקוז ונחלים כרמל, תאגיד המים והביוב מעיינות חוף, ועדה מרחבית לתכנון ובנייה מורדות כרמל ודירקטוריון המתנ"ס.

עוד טענו בסיעות האופוזיציה, כי לא ייתכן שבחירת 15 נציגים לא תכלול אף לא נציג אופוזיציה אחד, ללא כל מתן ייצוג, כאשר 4 חברי סיעות הקואליציה שנבחרו הן קטנות יותר ולהן ניתן ייצוג.

על כן עתרו בסיעות האופוזיציה וביקשו כי בית המשפט יקבע שיש לבטל את בחירת נציגי העירייה לתאגידים ולמוסדות, להורות על בחירה מחודשת של נציגי העירייה לתפקידים ולמוסדות תוך מתן ייצוג הולם לסיעות העותרות, וכן לתת כל סעד אשר ימצא לנכון בנסיבות העניין.

כבוד השופטת תמר נאות פרי מבית המשפט המחוזי בחיפה, קבעה את העתירה לדיון ביום 16.07.24, והורתה למשיבים, סיעות הקואליציה, להגיש תגובה מקדמית עד ליום 13.07.24.

דוד שחר, מסיעת חי מפלגה א-פוליטית,  מסר לאתר "בראש החדשות": אנחנו מהווים מעל 25% מחברי מועצת העיר, מייצגים את התושבים ואין שום סיבה לא לקבל ייצוג יחסי בכל התאגידים, להיות שותפים ויחד לקדם את העיר עם כל הניסיון האדיר שלנו. גם המחוקק קבע במפורש שיש לתת ייצוג הולם ויחסי לאופוזיציה. צר לי מאוד שראש העיר החדש שחרט על דגלו פוליטיקה חדשה נקייה ושקופה מעלים ומתעלם מחברי האופוזיציה. אני אישית פגוע עמוקות לאחר שסוכם על דעתו באמצעות היועץ המשפטי לעירייה על בחירתי להנהלת המתנ"ס, ולאחר מכן הוא חזר בו מהבטחתו והחלטתו".

בשם סיעות הקואליציה נמסר לאתר "בראש החדשות":  "העתירה תתברר בבית המשפט".

מעיריית טירת כרמל נמסר: "מאחר והוגשה עתירה מנהלית, הטענות יתבררו בבית המשפט".

אהבתם? שתפו חברים >>

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן